Dromen…

Droomlocaties

Eigenlijk wilde ik een blog schrijven over hoe je je droomlocatie vindt. Ik ben in mijn hoofd verder gegaan over dat dromen. Wanneer is iets een droomlocatie? Als het in je dromen voorkomt, als je er al een tijdje over dagdroomt of als je er over wegdroomt?

Ik droom regelmatig over bruiloften en feesten. De meest mooie bruiloften komen in mijn dromen voorbij, je weet wel de echte dromen ’s nachts als je ligt te slapen. Mensen hebben plezier, zijn aan het dansen, de bruid heeft een mooie jurk aan. Misschien komt het omdat het mijn beroep is 😉 maar het zijn wel altijd fijne dromen. Er is geen corona, iedereen kan elkaar knuffelen en met elkaar dansen. Ik mis het organiseren van bruiloften. Daarom doe ik me nu maar te goed aan de series op Netflix. Gelukkig heeft dat fenomeen een algoritme waardoor ik steeds meer trouwgerelateerde series te zien krijg. Say Yes to the dress, heerlijk. Marriage or mortgage, een serie op Netflix waarbij mensen voor de keuze staan om € 30.000,- (!!) uit te geven aan een bruiloft of als aanbetaling voor een huis. Persoonlijk zou ik het wel weten. Ik zou altijd voor dat droomhuis gaan en pas later trouwen. Het is voor mij wel een sport om te gokken of ze nu voor het huis of de bruiloft gaan. 

Wat ik wel bijzonder boeiend aan de serie vind, is hoe ze dit aanpakken. Sarah, de weddingplanner, doet dit leuk. Ze bekijkt eerst wat de klanten al hebben besproken waardoor ze weet wat haar budget is dat ze nog te besteden heeft. Aan de hand daarvan maakt ze allerlei keuzes. Ze neemt haar klanten mee naar een bloemist, lokaal. Of ze gaat naar een telkens wisselende locatie. Sommige dingen presenteert ze als helemaal nieuw en nog niet eerder bedacht zoals een donut wall voor 1600,- dollar. Ik ben elke keer verbaasd over de bedragen die hier rond gaan. Ik weet niet wat een donut wall in Nederland doet maar een beetje handige aanstaande partner neemt een plank en schroeft daar een aantal haakjes of houtjes op, schildert het geheel en schrijft hun namen er boven. Totaal aan kosten denk ik zo’n € 50,- en een hoop plezier. Net zo mooi en minstens zo persoonlijk als de hier gepresenteerde donut wall. Maar goed, zij maakt wel een mooie vertaalslag van wat de klant graag wil. Bijvoorbeeld een buffet met allerlei snacks en groentes die ze kunnen dippen in een speciale saus. Kosten waren onvoorstelbaar maar de bruid was helemaal happy. Vervolgens gaat de makelaar met het koppel op stap en laat ze allerlei droomhuizen zien. Aan het einde van het programma komt het koppel bij de beide dames op kantoor langs en troeven ze elkaar af met allerlei kortingen. De trouwringen hup voor de helft van de prijs, dit krijg je er nog gratis bij en dat wordt met een hoge korting aangeboden. Het geheel past dan altijd net binnen budget van het koppel en ze zijn superdankbaar dat ze dat allemaal voor hen geregeld heeft. 

Erg leuk om te zien en ik haal daar zeker leuke dingen uit. Zo wil ik, als alles weer open is, zeker een uitgebreide tour gaan maken door Rotterdam om alle locaties te bezoeken, allerlei leveranciers en daarmee de allerleukste adressen te verzamelen. Ik doe dit alleen voor Rotterdam omdat ik bruiloften in 010 uitvoer en begeleid. Op die manier wijk ik ook af van de grote bedrijven die budget genoeg hebben om overal te adverteren want er zijn nog zoveel leuke bedrijven die niet op het netvlies van iedereen staan. Dat is dus een plan voor de toekomst. Iets om over te dromen. 

Verder kijk ik momenteel ook naar the wedding coach. Een Amerikaanse serie over een bekende persoon in Amerika die vijf tot 10 dagen voor de bruiloft kennis maakt met een stel om hun bruiloft te redden van de ondergang. Ietwat hysterisch maar ze heeft ook wel ideetjes die mij weer aan het denken zetten. Zo had ze een aflevering waarin de bruid zich ontpopte tot een werkelijke bridezilla. Ze creerde een groepje met andere bruiden om hun gevoelens te delen in een kringgesprek. 

Share: Facebook Twitter Linkedin